callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Stackars bloggen

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Jag tycker själv att min stackars blogg har blivit lite tråkig på sistone. Och det är inte konstigt för livet har varit väldigt mycket vardag. Vi får väl hoppas att det blir bättre snart.
 
Idag hade jag återigen mottagning på ortopeden på förmiddagen och sedan ledig eftermiddag. Passade på att äta lunch i stan. Hamnade på en Japansk restaurang som heter Koi på Östra Torggatan. Man fick välja lite olika saker som kocken sedan wokade åt en. Det fanns några olika köttsorter och kyckling men bara bläckfisk åt mig (jag äter inte kött och kyckling). Det var ändå ganska gott och man fick även sushi till. Men det slår mig att Karlstadrestaurangerna verkligen suger på vegetariska alternativ, ja samtliga restauranger alltså. Det känns som att hela den rörelsen inte nått Värmland än.
 
Vi satt iaf på uteserveringen och idag känns det verkligen som att sommarvärmen har kommit. Det åkte förbi många studenter på studentflak och sjöng. Det var ett himla liv.
 
Jag har faktiskt inte alls hunnit shoppa sommarkläder än och äger inte ens ett par sommarskor, vilket gör att jag borde ge mig ut på lite shopping. Tänkte passa på när jag är i GBG nästa vecka.
Har ni era sommargarderober redo?
Man blir lite lat med att köpa sommarkläder när man har semester först i augusti alltså.
Ok, vi hörs!
 
Efterrätt på Koi, Östra Torggatan, deras lunch får ett ok betyg
 
 Det åkte förbi många studentflak och vi blev lite nostalgiska över vår egen studenttid, ett himla liv var det på stan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: