callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Söndag med hosta

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Jag har haft en lyxig helg jämfört med förra helgen. Jag har varit ledig torsdag-söndag och jag tycker ju om ledighet.
Jag har hunnit vila, äta gott, gå på stan, se på film osv.
På fredagkväll fick jag halsont och nu hostar jag igen som jag gjorde för några veckor sen så jag verkar vara lite förkyld.
I fredags var jag på ögonundersökning inför en laseroperation av ögonen. Jag har ju haft glasögon sen jag var 9 år och har funderat på en sådan operation en längre tid. Och jodå, det går att operera ögonen, det verkar vara ganska så säkert med Lasikmetoden och kostar kring 35 000 kr. Jag vet inte, det kanske är smart att göra det och slippa glasögon men jag blev ändå inte så sugen så just nu ska jag nog skippa det och fortsätta vara glasögonorm.
 
Jag har sett 2 filmer i helgen. Pulpfiction (för första gången faktiskt) och Taken 3. Alltså man måste ju bara gilla Liam Neeson. Bara för att han är med så blir den filmen bra. En badass karl som tycker om sin familj mest av allt i hela världen. Har du inte sett den så är den värd att se, en helt ok actionfilm.
 
Jag lyckades också ta mig till gymmet efter ett väldigt långt uppehåll. Det är lätt för mig att efter ett tag utveckla antipati mot gymmet när jag inte varit där på länge. Men det var kul och skönt och jag hoppas jag blir lite frisk så jag kan gå dit i veckan igen.
 
Ja annars händer det inte mycket, jobbet som vanligt, är på ortopeden till slutet av månaden och byter till anestesi (narkos) sen som ska bli spännande.
Just det, semesterplanerna är i full fart, det verkar bli 2 hela veckor för mig i Nice. Så jäkla kul det ska bli. Nu får man längta i 2 månader till.
Hoppas ni har en skön söndag och att ni håller er friska!
Vi hörs!
 
En dag på jobbet, ortopedmottagning
 
Ortopedmottagningen
 
 Undersökningsrum
 
 Glad doktor
 
Jag och en kollega iförda röntgentäta västar inför en Hallux valgus operation
 
Roliga kläder man får ha på sig på protesoperationer
 
 Var assistent på en supercool knäprotesoperation, hela knäleden byttes ut på 40 minuter, väldigt effektivt!
 
Har nu fått körkortstillståndet och får börja övningsköra, ska ta körkort vid 31-årsåldern. Bättre sent än aldrig!
 
Var och kollade på ännu en lägenhet i veckan, hemskt centralt men ack så mörk
 
 Den här söta tjejen träffade jag i veckan för en fika, mycket trevligt! Första gången jag har åkt cab faktiskt!
 
God sallad på Waynes i Karlstad
 
På väg till fredagsmyset som egentligen skedde på en torsdag då jag var ledig. Glöm inte blommorna när ni fredagsmyser!
 
 Glad och ledig
 
 Fredagsmyset får absolut bestå av en köpt sallad, så slipper man stå och slava i köket om man inte känner för det
 
Kärt återseende med gymmet, SATS Karlstad
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Annsofi säger:

    Jag opererade ögonen för några år sedan. Bland det bästa jag gjort!
    Men du klär verkligen i glasögon, det gjorde inte jag...!

    Svar: Hej! Vad kul att höra! Ja det skulle säkert vara skönt. Gjorde du det på Memira Karlstad? Tack för komplimangen fining! Kram
    Nasha

    2015-06-13 | 21:48:21
  • Annsofi säger:

    Ja, jag var på memira!

    Svar: De verkade proffsiga. :)
    Nasha

    2015-06-15 | 22:38:50

Kommentera inlägget här: