callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Date night

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Det har varit en intensiv jobbvecka och nu jobbar jag även hela helgen på akuten. Och nästa vecka jobbar jag som vanligt, så sammanlagt kommer jag att ha gjort 12 dagar i sträck utan någon ledighet, idag är jag på dag 7!
I fredags tog jag en paus från jobbandet och hade en trevlig dejt. Det blev både bio och restaurang. Det är skönt att lyxa till det tycker jag. Vi såg Entourage, jag har sett hela serien och var nyfiken på filmen. Den var kul, ganska hjärnlös som serien men ändå charmig och underhållande. Mitt sällskap som inte hade sett serien tyckte också att filmen var bra. Sedan var vi på Bröderna Olssons Elektriska som är en restaurang här i Karlstad. Som vanligt fanns det inte supermycket vegetariskt men jag fick utöka en av deras smårättstallrikar så det skulle räcka som huvudrätt. Och deras smårätter är verkligen underbart goda! Definitivt värda att testa. Det var en kul kväll som gav lite energi så man kan jobba i helgen.
Nu ska jag snart göra mig iordning och dra till jobbet och akuten, brutna höfter, sårskador osv. Igår hade jag bokstavligt talat någon annans blod på min hud på akuten, trots förkläde och handskar, nä äckelmagad kan man inte vara som doktor.
Hörs!
 
Kvällens film var Entourage. Den får 3 av 5 av mig. Värd att se om du gillade serien.
 
 Roligast i filmen var definitivt Ari Gold, konstant förbannad och iförd snygga kostymer, plus för hans roliga strumpor!
 
 Happy Nasha
 
 Underbara smårätter på Bröderna Olssons Elektriska, Karlstad
 
 
Efterrätten var lite tråkig tyckte jag, men överlag får restaurangen ett bra betyg
 
 På fredagsdejt
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: