callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Varmt

Kategori: Allmänt

Hej!
Äntligen verkar den riktiga sommarvärmen ha anlänt. Skönt! Men gud vad trött man blir. Jag är helt slut.
Idag skulle jag ha åkt till Falkenberg för att fira en vän som har 1-årig bröllopsdag. Jag hade verkligen sett framemot det. Men 2 veckors jobb utan helg emellan gjorde sig påmind igår. Jag kände att jag hade noll energi att sätta mig på ett tåg och åka flera timmar och vara borta hela helgen. Så jag fick lämna återbud. Tråkigt att missa en skön fest på västkusten men nu fick jag en välbehövlig ledig helg.
 
Började dagen med en brunch på Scandic City i Karlstad. Det är alltid gott med brunch. Sen fick jag ett samtal av min mamma som undrade om jag ville hälsa på dem. Och det gjorde jag gärna, så jag fick några timmar tillsammans med min mor och lillebror. Även några soltimmar på deras gräsmatta. Det var nice. Nu är jag hemma igen och är så sjukt trött. Tror faktiskt jag ska gå och lägga mig tidigt även om grannarna har fest på gräsmattan utanför och spelar musik på en bergsprängare.
 
Jag tror de flesta av oss som har sen semester börjar känna ett riktigt sug efter ledighet. Jag ska vara på Intensivvården även nästa vecka. Ärligt talat följer jag mest bara med och tittar och lär mig ett och annat så det borde inte vara så ansträngande, men det är det, mentalt. Det tar på en att se så himla sjuka patienter dagligen. Jag tror faktiskt jag ska försöka jobba med någon sorts mottagningsverksamhet i framtiden, vårdcentral, el öppenvårspsykiatri. Vi får väl se!
 
Idag när jag var i stan såg vi Nordfront demonstrera. Jag vet inte om jag har varit med om demonstrationer med rasistiska undertoner innan, tror faktiskt inte det. Det var jättetråkigt tyckte jag. Jag gick förbi flera av dem som stod och delade ut reklamblad. Det var faktiskt obehagligt.
 
Nu blir det sängen så hoppas jag hinna med lite vettiga saker imorgon.
Ta det lugnt i värmen och kämpa på om ni fortfarande jobbar!
Vi hörs!
 

Ungefär en gång i veckan hinner jag sminka mig till jobbet
 
Brunch på Scandic idag, bra skit
 
Äter hemgjord isglass tillsammans med Sebbe