callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Söndags blues

Kategori: Allmänt

Hej!
Det har varit världens lugnaste dag. Det har i princip regnat och varit kallt hela helgen. I förmiddags var jag och kollade på ännu en lägenhet, nu är jag uppe i 4 st jag har kollat på på 2 veckor. Det var en liten trea i ett område som inte är särskilt populärt. Jag bestämde mig för att inte ta det. Vill antingen vara nära stan el jobbet och vill helst inte bo i ett opopulärt område. Med dem här kraven lär jag ju aldrig hitta något. Efter visningen åkte jag till stan för att gå i några affärer. Det var helt dött på stan, trist och grått. Hittade inget att köpa. Vad finns det för roliga affärer i Karlstad liksom? Tänkte lyxa till det med lunch på stan, Scandic som jag har ätit på några gånger har inte sin restaurang öppen på söndagar uppenbarligen och ett Mezeställe jag tänkte testa hade också stängt, på en söndag vid lunchtid. Det var ungefär där och då som jag insåg att jag har flyttat till en helt död stad. Ber om ursäkt nu om någon tar illa upp, någon som är en stor fan av småstäder men jag håller på att få krupp på alltihopa. I Göteborg kunde man bara gå ut till Nordstan tvärs över gatan och det var alltid folk ute, liv och rörelse. Man kunde ta en fika kl 4 på morgonen på ett nattöppet café osv. I miss that! Så det blev till slut att snällt handla sin lunch på Hemköp och åka hem.
Jag antar att min blues beror på att jag inte har åkt någonstans denna månaden. Sista gången jag var utanför Karlstad var på midsommar. Det har varit bra för ekonomin men sämst för humöret, jag behöver ladda batterierna i en storstad för att orka med småstadslivet. Tur att jag åker till Nice om 8 dagar.
Nu ska jag sluta gnälla, jag har iaf ett bra jobb som betalar räkningarna plus mycket mer.
See u!
 
När man har ett astråkigt liv för tillfället får man lägga upp matbilder. Dagens sallad, med varmrökt lax, romsås,musslor, avokado, kronärtskocka, oliver och grönsaker. Handlade i delikatessdisken nu när de restaurangerna jag ville gå på var stängda
 
 Ostbricka, godare att handla ost i en ostaffär förstås men den var ju naturligtvis stängd på en söndag så ostarna fick handlas på Consum
 
 Den helt osminkade sanningen en tråkig söndag
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: