callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Karlstad

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag var jag hämtade de resterande nycklarna på bostadsbolaget. Jag får en känsla av att människor inom serviceyrken är trevligare här än i GBG, folk pratar liksom med en. Kan vara att de inte är lika stressade och jag själv känner mig som en turist just nu så jag kanske också är mindre stressad och orkar prata med folk. Jag kollade också möjligheten till en annan lägenhet, fast jag tror jag vill bo här i området eftersom det är så nära jobbet. De håller på att renovera ettor som då kommer hamna på en hyra på 4900 för 37 kvm. Lite mycket tyckte jag, då kan man ju lika gärna ta en tvåa. Och det finns även några tvåor här omkring så jag får väl hålla ögonen öppna.
På väg hem åt jag lunch i stan, det har kommit massor med nya reastauranger och caféer sedan sist jag bodde här för 10 år sedan.
Jag har bestämt mig för att inte skaffa något busskort. Jag bor nära jobbet och till stan är det ca 15 min promenadväg. Så dem här två dagarna här i Karlstad har jag gått mer än vad jag gör på några veckor i Göteborg. Det kommer nog göra mig gott.
 
Idag testade jag min nya duschkräm från Body shop. Chocomania som faktiskt utgår från sortimentet snart. Löp och köp produkter på Body shop som har rea just nu. Jag köpte Moringa body shower 750 ml på rean förra året och jag har fortfarande kvar lite i flaskan 1 år senare så de är jävulskt dryga. Chocomania är verkligen en riktig fröjd, man känner sig som ett litet bakverk när man duschar med det, luktar verkligen gott.
Nu ska jag försöka ta mig samman och packa upp lite. Min uppackningsstil just nu är att jag packar upp sakerna allt eftersom jag behöver dem. Så antingen letar jag efter ett par trosor el tepåsar el vad jag kan behöva just för stunden. Haha! Så allt kanske är uppackat om sisådär 1 månad!
Vi hörs!
 
Dagens utsikt, idag har vi haft snö i Karlstad
 
 Mumma för själen och näsan, speciellt Chocomania. Passa på att fynda på rean på Body shop!
 
Första Cafét jag testar i stan, är tydligen en kedja som finns i bl a Stockholm
 
Söt inredning, ännu finare i restaurangdelen där jag inte fick plats eftersom det var fullt
 
 Helt godkänd pasta även om lite mer grönsaker inte hade skadat. Sandys är definitivt ett mysigt kafé att hänga på, ligger precis vid Tingvallagymnasiet
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Brownsugar säger:

    Fin utsikt =D

    Svar: Tackar så mycket! Och vad kul att du tittar in på min blogg för jag fullkomligen ÄLSKAR din! :) Kram
    Nasha

    2015-01-19 | 21:23:37
    Bloggadress: http://brownsugar.se

Kommentera inlägget här: