callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

AT dag 2

Kategori: Allmänt

Hej!
Nu har jag gått 2 dagar på den här Akutkursen som AT( allmäntjänstgöring för läkare) i Karlstad inleds med.
Första dagen var jag inte så imponerad av folket men nu dag 2 har jag pratat med flera som är jättetrevliga så jag blev mer hoppfull. Vi har mest haft föreläsningar om akut sjuka patiener och haft simulatorövningar. Lärorikt för man glömmer allt när man står i en stressad situation känns det som, iaf jag!
Ikväll bjöd kursledningen på middag på Harry´s i Karlstad. Jag vet att Harry´s finns lite varstans och även i Göteborg men det är inget ställe jag har besökt tidigare. Jag får ge dem riktigt bra betyg i Karlstad. Jag beställde en vegetarisk rätt och den var verkligen suveränt god och lite överraskande. En sallad på bl a rödbetor och halloumi oh så potatiskroketter till. Vinet var gott och efterräten beståede av 3 praliner var också god. En restaurang jag kan rekommendera.
Nu ska jag nanna snart för imorgon kör vi igång igen 8.00.
Och en härlig nyhet är att man börjar 7.30 på kirurgen där jag är placerad de första 3 månaderna, och 7.15 på fredagarna. Ännu en anledning att inte bli kirurg förutom min totala ohändighet?
Vi hörs!
 
Fin solnedgång från mitt fönster. Blev idag upplyst om att detta är Sommaro där många av läkarna bor
 
Kursledningen bjuder på middag dag 2 på AT, här tillsammans med en kollega Sara
 
 Vi var ca 20 pers, mycket trevlig kväll
 
 Maten på Harry´s i Karlstad. Jättegod, här ett vegetariskt alternativ som kändes nyskapande med halloumi, rödbetor och svamp. Ett ambitiöst kök måste jag säga!
 
Efterrätt bestående av 3 praliner, nam nam
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: