callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Kommer Karlstad att leverera?

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Jag vet att det inte är poppis att klaga på bloggen men man får ju ändå keep it real el?
Ja ämnet jag har på hjärtat är min nya stad K-stad. Det har inte levererat än kan man säga.
 
Nummer 1. Jag vantrivs verkligen i min lägenhet. Den är gammal, köket och badrummet är båda ett skämt, lägenheten är vedervärdigt kall på kvällarna så jag vill bara sitta i soffan under en filt. Läget är jag också lite tveksam över. Visserligen är det nära jobbet men jag passerar aldrig stan, får inte ta del av pulsen som ändå finns i centrum med restauranger och affärer. Så resultatet blir att det känns som att bo på ett ännu mindre ställe än Karlstad faktiskt är. Jag kanske var naiv när jag flyttade från hjärtat av Göteborg till en skitlägenhet utanför centrum i Karlstad.
Nummer 2. Jag har inga vänner här. Medans man kunde ringa en av sina kompisar i göteborg för valfri aktivitet vilken dag som så känner jag ingen här. Visst, kollegorna hittar på saker ibland men under veckorna är jag totalt död och det har ändå inte varit så många aktiviteter planerade.
Nummer 3. Jobbet är ju nytt och ansträngande. Det är alltid lite jobbigt med nytt jobb och även området kirurgi är nytt för mig och kanske inte något jag kommer syssla med sedan så det tar energi.
 
Med det sagt så är jag ändå inte ledsen över att jag flyttade. Nu har jag gjort 1 månad utav 21 på min AT och det är ett litet steg närmare min legitimation. Jag får göra allt för att hitta en annan lägenhet, betala vad det kostar för man kan faktiskt inte prioritera ner sitt boende, pengar kan jag väl spara senare. Jag får bli bättre på att hitta på saker och umgås med dem som finns att umgås med och försöka få hit mina vänner från Göteborg på besök. Och jag får försöka tänka på jobbet för vad det är, jag behöver kunna grunderna inom alla områden så även om det inte är något jag kommer jobba med sedan så är det ändå nödvändigt att kunna.
 
Ja, det var vad jag hade på hjärtat, ska gå min första jour på kirurgakuten imorgon, 12 timmar. Wish me luck!
Vi hörs!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: