callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jul snart

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Helgen har innehållit jobb och dålig sömn, mestadels. Men det har också varit skönt att vara ledig idag. Jag gick av ett pass lördagmorgon och sov sedan halva dagen, på kvällen klädde vi vår julgran och kollade på Downton Abbey. Den serien har ju alla andra sett men jag började se förra helgen så jag har många avsnitt framför mig, kul!
Julgranen blev väldigt "klassisk" på önskemål från den andra hälften av julgranspatrullen som ville ha en "Kalle Anka julgran". Han fick som han ville i år och nästa år har jag fria händer med granen, vilket betyder att jag kommer gå crazy! Den blev iaf helt ok tycker jag, speciellt på natten när bara granen lyser är den mysig att titta på.
Inatt sov jag bara till 3 och vaknade sen och var klarvaken. Man hinner tänka mycket när man är klarvaken på natten och hela ens liv spelas upp framför en. Alla olika människor man känt genom livet, olika val man har gjort, japp, jag börjar tydligen bli gammal och nostalgisk.
Veckorna fram till jul räknas i arbetsveckor för mig och jag jobbar hela vägen och tom julafton men sen är jag ledig 12 dagar, gud vad jag längtar efter det.
Vi hörs kära vänner, hoppas ni har haft en trevlig andra advent!
 
 
Årets julgran

Kommentarer


Kommentera inlägget här: