callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Annandagen

Kategori: Allmänt

Hej!
Vad passar bättre så här sista dagarna på 2015 att komma ihåg det man är tacksam över som man har fått vara med om 2015?
 
Jag är tacksam över:
Att alla jag bryr mig om, familj och vänner har varit friska under det gångna året.
Jag är tacksam över att jag själv är frisk.
Jag är tacksam över att ha träffat världens bästa kille, han är verkligen bra på många sätt.
Jag är tacksam över mitt jobb, att jag har ett arbete att gå till och att jag faktiskt gör skillnad. Jag är glad att det jobbet gör det möjligt för mig att ha en stabil ekonomi, att jag kan resa och göra annat som gör att livet blir njutbart.
Jag är tacksam över mina vänner. Nu har jag varit borta från dem flesta av dem i ett år och man märker att vissa vänskapsband bleks, men de viktiga består.
Jag är tacksam över allt nytt jag har lärt mig det senaste året, både inom yrket och privat.
Jag är tacksam över de resor jag har kunnat göra, att resa är det bästa jag vet.
 
Nu känns det som att det är dags att börja fundera ut bra nyårslöften. Har ni några?
Tänk lite på saker ni är tacksamma över, vi fokuserar ofta på det vi inte har tyvärr. Allas liv är rikt på ett el annat sätt. Låt oss fokusera på det!
 
 

Året då jag bytte fokus, flyttade till småstaden och påbörjade min AT-tjänst. Lämnade vänner men träffade kärleken. Året som har gjort mig till en mer hel läkare, året som har bjudit på mycket. Tack för allt jag har!
 
 Året då mina närmaste var friska och glada
 
 
Året då jag fick resa, till mitt älskade Nice igen och så London
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: