callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Onsdag

Kategori: Allmänt

Tja!
Det har varit en helt vanlig onsdag. Vi fick iofs sluta ganska tidigt efter ett APT möte vi hade. Så jag var hemma kring 4, det händer ju sällan. Överlag har inte de senaste dagarna varit särskilt jobbiga på jobbet och jag har kunnat gå hem i tid. Nice! Ingen avdelning på kirurgen är längre ny för mig och jag har kommit in i det mesta känns det som. Nu är det bara 3 veckor kvar på kirurgen innan jag ska vidare till ortopeden, sedan ska jag till anestesi som jag faktiskt ser mycket framemot.
 
Efter jobbet var jag hemma en timme innan jag drog till gymmet. 2 grymma 30 min pass hann jag med. 30 min spinning som var i intervaller, spurtar och sedan fick man stanna pedalerna, tabata-intervaller kallade hon det. Sen 30 min core. Jag fick dessutom 1 timmes promenad till och från gymmet. Bra träningsdag.
 
Denna veckan som gått har jag inte gått ner i vikt. Det var ju ganska väntat då jag var bortrest och faktiskt åt en del kakor och sådant som jag har undvikit på sistone. Men grunden var ändå bra och jag har inte heller gått upp. Vissa veckor är det helt ok att stanna upp i vikt. Nu ska jag försöka lägga till lite mer träning, kanske 2 pass i veckan (just nu blir det typ bara 1 pass/veckan) och helst promenader. Vädret är ju så fint så man har absolut ingen ursäkt nu att stanna hemma.
 
Jag tycker det är roligt at ha köpt min första fond. Jag tror det här är ett sparsätt som passar mig utmärkt. Jag gillar ju att shoppa och att köpa aktier och fonder är så mycket roligare än att bara ha pengarna på ett bankkonto. Så imorgon ska jag köpa nåt kul, kanske Hennes & Mauritz?
Nu återstår en varm dusch och sedan laga matlåda till imorgon innan jag hoppar i säng.
Vi hörs!
 
Första natten i Stockholm sov jag på hotell Drottning Kristina vid Stureplan, kan verkligen rekommendera att boka via hotels.com, det blev riktigt billigt
 
 Så här glad är jag när jag har sovit på hotell och käkat god frukost och ska ge mig ut på stan
 
 På skön promenad med en vän
 
 Bistro Strand hette nog stället
 
 En underbar chevre chaud
 
 Jättegod risotto på restaurangen Un Poco på Karlavägen, rekommenderas varmt
 
 Persisk mat på Saffran i Kista gallerian, bestående nummer när jag hälsar på min kompis
 
Jag och vännen, känt varandra sen vi var 15
 
Utekväll
 
 
Ute med min kompis och hennes vänner
 
 På väg till skogen för att grilla en kylig aprildag
 
 Med min kompis kompisar som alla var supertrevliga
 
 Hjälper vi till, nääääää
 
 Som tur var kunde vi äta det vi grillat inomhus, regnet forsade ner
 
 Och så träffade jag 2 av mina kusiner som bor i stockholm och deras barn, här med den ena av dem
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: