callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Fredag? Nä Torsdag!

Kategori: Allmänt

Hej på er! Då de flesta av oss är lediga imorgon så känns det som fredagkväll ikväll. Jag gick min sista dag på kirurgen och från och med måndag är det ortopedi som gäller i 2 månader framöver. Jag hade ett mycket trevligt samtal med klinikchefen idag som berömde mig för flera saker bl a att jag är mogen i min läkarroll. Jag blev så himla glad av det för själv går man ju mest och tvivlar på sig själv.
 
Idag är nog många ute och festar, jag var trött och ska dessutom ta tåget till Stockholm relativt tidigt imorgon så jag stannade hemma. Fick mirakulöst nog en tvättid, annars får man boka 2 veckor i förväg, så jag har tvättat och slappat hemma.
Det ska bli himla skönt att resa bort, jag har bokat 2 hotellnätter i Stockholm. Ska träffa några kompisar och bara glida runt tänkte jag.
 
En sak som jag tänkt på på sistone är det här med konsumtion. Det känns som många av oss tycker att det är kul att shoppa. Och det dyker alltid upp nya saker man vill ha el tror sig behöva. Varför är det så tror ni? Är det att man vill ha fina saker? El blir shoppandet en kul aktivitet och tidsfördriv i sig själv? Det känns ju inte som världens bästa tidsfördriv kan man tycka. Jag kommer ofta på mig själv med att sitta och surfa runt på olika sidor och kolla på kläder och allt möjligt annat och leta efter något jag vill ha. Det är verkligen tidskrävande och det är ändå sällan jag köper något av allt det jag har kollat på. Gör ni också det?
Vi hörs!
 
 
En av sista dagarna på kirurgen, en himla bra klinik i Karlstad
 
Jag och de andra AT-läkarna gick ihop och köpte en blomma till kliniken
 
Långpromenad
 
 Fina kollegor
 
Farligt att gå på stan när man precis har fått lön
 
 Hittade dessa smycken i en liten butik som heter Hildurs bredvid Mitt i City, örhängena är köpta på Tradera
 
Nom nom på Kebab House en kall kväll när vi inte hittade ett fik
 
 Mitt försök till att vara nyttig, testa fetaost över laxen, så gott!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: