callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Fortsättning från akuten

Kategori: Allmänt

Hej!
Nu har jag gjort 3 dagar på akuten. Både igår och idag hade vi mycket att göra. Många patienter och inte fullt så enkla heller. Både dagarna har jag jobbat över 2 timmar. Idag var jag på jobbet i 10 timmar och tog 15 min paus för att äta mat. Tänk på sådana faktorer i arbetet nästa gång någon klagar på läkarlönerna!
Nu är jag mör och har 2 dagar kvar på akuten. Det är iaf lärorikt och tiden går riktigt fort. Tror jag skulle gå ner i vikt om jag jobbade på akuten länge, man hinner liksom inte äta!
 
Annars händer det inte mycket, hämtade ett paket från Zalando idag. En skinnjacka och en jeanskjol, jag tror jag behåller kjolen och skickar tillbaka jackan. Gillar Zalando för man kan skicka tillbaka allt fraktfritt så man kan beställa vad man vill och testa hemma. Har väl handlat därifrån 10 tal gånger och varit nöjd, riktigt smidigt.
Nu varva ner lite och sen går jag och lägger mig. Jag har inte mycket liv denna veckan då det i princip blir bara att sova och jobba.
Vi hörs!
 
Skinnjacka och jeanskjol från märket Noisy May på zalando
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: