callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Nöta

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Idag har jag kommit fram till en viktig slutsats.
De viktiga sakerna i livet handlar om att nöta. Jag ska utveckla. Att plugga tex handlar sällan om bara intelligens utan det krävs en stor portion tålamod och en förmåga att nöta nöta nöta tills det blir rätt. Att upprepa samma tråkiga uppgifter och att inte ge upp. Detsamma gäller antagligen träning och att bygga upp sin kropp. Man måste nöta med träningen, gå till gymmet x antal gånger per vecka oavsett om du känner för det el inte. Och relationer handlar nog också ganska mycket om att inte ge upp. Att stå ut med de dagarna då allt känns shitty och din partner känns som en skurk.
Jag har nött när det gäller studierna kan jag säga. Även om det har varit kul och spännande att läsa till läkare så har det inte varit utan tårar och svett. Jag har kört tentor, hatat mig själv, hatat världen, tyckt att allt varit svart och tråkigt just på grund av plugget. Vissa delar har ju känns skittråkiga, men jag gav inte upp för jag hade ett mål.
Tyvärr så betyder den här teorin jag har att människor som i grunden gillar att nöta kommer längre i livet. Vi som är lite spontana och inte gillar att nöta förlorar. Så grattis till er alla med autistiska drag som gillar repetitiva uppgifter!
 
Idag har jag fortsatt med jobbansökningarna. Var på stadsbibban och scannade in några rekommendationsbrev, och rätt som det var så låg det ett par rekommendationsbrev till hemma som jag totalt hade glömt. Jag är antingen väldigt gammal el bara gjort mycket i livet. Allt från vårdbiträde på äldreboende till sjuksköterska i Norge till habiliteringsassistant på LSS- boende. Lite bökigt att få in allt på ett vettigt sätt i ett CV.
Det ska bli skönt när den här ansökningsperioden är över.
Jag ringde även till mitt nya jobb som jag ska börja på 1 oktober. Hon som jag pratade med lät väldigt positiv och skulle fixa ett rum åt mig. Där har vi iaf en fördel med öppenvården versus sjukhus, man får ett eget rum med sitt namn på dörren. Det ni! Sen får man ha privata kläder också vilket är både positivt och negativt. Jag tycker det är svårt att hitta kläder som passar på jobbet. Vilka kläder känns tillräckligt seriösa och professionella att ha på jobbet när man jobbar som läkare? Fördelen är att man kan känna sig finare i sina egna kläder än vad man gör i sjukhusets pyjamasar.
Nu ska jag läsa lite och nanna sen.
Vi hörs!
 
 
 

Det är tråkigt med bildlösa inlägg, så här får ni en bild på ett gäng nötter. Nöt på så ska ni se att ni kommer nå dit ni vill, oavsett vad det handlar om!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: