callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Höstdag

Kategori: Allmänt

 
Hej!
Min näst sista semesterdag idag. Jag vaknade skitsent (hur skönt är det inte att soooooooova?), fixade en sak jag var tvungen att göra och sedan ringde jag en kompis och frågade om han ville ta en promenad. Det ville han. Så vi gick i över en timme. Jätteskönt väder. Jag köpte 4 stycken nya tesorter. Nu är det höst och man får försöka göra det lite mysigt. Dricker du inte te så tycker jag att du ska börja. Själv dricker jag säkert 4 koppar per dag.
Väl hemma gjorde jag en sallad som jag hade ätit hos en kompis en gång. Gott blev det. Min kropp som har vant sig vid en söt och fet och rejäl diet skriker nu efter socker men nej, den får nöja sig med en god sallad, så enkelt är det.
Jag har också nu sökt några jobb inför vintern. Jag har ju redan ett jobb som jag säkert kan fortsätta på men nu måste jag skaffa mig en AT-tjänst för att få ut min läkarlegitimation. Jag sökte på sammanlagt 4 olika orter så jag hoppas iaf att få komma på minst en intervju. Jag är bra på arbetsintervjuer, de brukar gilla mig.
Och vet ni vad? Imorgon tänkte jag och en kompis gå på speed-dejting. Jag har aldrig gjort det men det lät kul, är på ett hotell och jag tänkte varför inte? Så jag kommer berätta för er imorgon hur det har gått.
Vi hörs!
 
Vad gör man när man har tid? Jo man testar att marinera champinjoner, marinad gjord på olivolja, vinäger och salladskrydda. Inte illa!
 
Dagens sallad. Cous cous, baby spenat, tomat, schalottenlök, avokado, mina inlagda champinjoner och creme fraiche.
 
Dagen inköp av te. Mums. har precis avnjutit en kopp av kokostéet
 
Saffransté jag köpte med från Iran. Ångrar mig så att jag inte köpte mer än 3 förpackningar, så lyxigt och gott!
 
 
 

Kommentarer

  • Christine&Paris säger:

    Haha, gud vad kul med speeddejting! Du måste berätta hur det gick ;)

    Och hoppas du hittar en bra AT-tjänst. Om du är bra på att charma arbetsgivare kommer det nog gå galant, hehe.

    Svar: Tack fina du! Speed-dejtingen blev inställd för arrangören hade fått hög feber. Vilken besvikelse. Men ska se om de bestämmer nytt datum. AT kommer visa sig snart, tror intervjuerna brukar vara inom 2 veckor från och med nu så håll gärna tummarna för mig! :)
    Nasha

    2014-09-30 | 11:11:13
    Bloggadress: http://christineiparis.blogg.se
  • Emelie säger:

    Speeddating låter ju så himla spännande! :D
    sv: amen visst! :) Det är så sjukt gott med rätt dipp också ;)

    Svar: Synd bara att speeddejtingen blev inställt. Arrangören var sjuk. :(
    Nasha

    2014-09-30 | 17:34:55
    Bloggadress: http://nattstad.se/bymelli

Kommentera inlägget här: