callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Kvinnan som gick till sängs i ett år

Kategori: Allmänt

Hej! Det var lääääänge sen jag skrev en bokrecension och när passar det bättre att göra det än nu när jag är hemma med en ond rygg och nacke? Varje bokstav jag skriver gör lite ont ska ni veta!
Ja den här boken är skriven av Sue Townsend, jag har inte läst av henne innan vad jag vet. Temat är något udda, den handlar om en kvinna som har ett bra jobb, man och barn och som helt plötsligt när barnen flyttar ut för att gå på college bestämmer sig att inte stiga upp ur sängen. De runt och omkring henne blir tvungna att anpassa sig efter henne, komma med mat till henne etc. Och hon skaffar sig nya vänner på det sättet. Hon tom blir helgonförklarad och det kommer massa folk till henne som vill ha råd i olika frågor. Hon blir kallad en ängel. Det som är udda med boken är att vi inte får någon djupare analys av någon av karaktärerna. Inte vad de har gjort tidigare el något sådant. Och slutet kommer också abrupt utan någon egentlig sensmoral. En intressant bok tycker jag eftersom den är så udda. Och temat är ändå ganska genialt, att bara vägra stiga upp ur sängen, det är rebellist på ett alldeles skruvat sätt. Jag gillade boken, den får 6 av 10 av mig.
Vad läser ni?
 
Bra bok med ett skruvat tema
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: