callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Maratonlopp

Kategori: Allmänt

Hej! Just nu känns det som att arbetsveckan är som ett lopp, som man knappt orkar sig igenom, ska det kännas så? Jag är ny och en del av uppgifterna är helt enkelt över min kompetensnivå, vilket de som gav mig jobbet visste mycket väl. Jag måste hitta en väg att varva ner, något som gör mig mindre stressad. Några tips? Ska iaf spärra av en eftermiddag i veckan och ägna det helt åt det administrativa. För folk ger mig lappar hela tiden, med någons personnummer på och något som ska göras, ett läkarintyg som ska skrivas el ett recept som ska utfärdas och sedan uppgifter som inte alls är så självklara, där man måste gå igenom patientens journal för att ens fatta vad det rör sig om. Man kan inte vara för snäll, så jag ska bli lite mer strikt, inte bara säga "Visst, jag gör det". Vi får se hur det går.
 
Exakt så här ser det ut på jobbet just nu
 

Kommentarer

  • A-J singellivet säger:

    Jag brukar försöka lägga mig i sängen så fort jag kan på kvällen. Det hjälper ibland att kunna somna tidigare, och därmed få återhämtning :)

    Svar: Mycket bra tips! Tack! :)
    Nasha

    2014-11-05 | 21:42:14
    Bloggadress: http://singellivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här: