callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sommarlov

Kategori: Allmänt

Hej på er!
 Nu är jag inne på min andra och sista lediga vecka innan jag börjar jobba. Det här att vara ledig gör verkligen något med själen. Jag har varvat ner och glömt hur man stressar. Så himla skönt. Jag tror verkligen att man mår bra av att vara ledig med jämna mellanrum. Själv har jag tagit ledigt hela september, så det ser jag mycket framemot.
Samtidigt som det har varit väldigt avslappnande att vara ledig så har jag drabbats av lite framtidsångest. Det handlar om hur jag ska lägga upp mitt liv nu när jag är klar med studierna. Läkarkarriären bjuder kanske inte på så många överraskningar, det är en ganska rak väg med vikariat, sedan allmäntjänstgöring (AT) i 21 månader för att få ut sin legitimation, sedan kanske ytterigare vikariat innan man väljer specialitet och påbörjar den tjänsten. Vad jag funderar på nu är ifall det är värt att bo kvar i Göteborg och vänta på en AT som kan dröja upptill 2 år som det verkar nu. Ja livet är fullt av valmöjligheter.
Jag var i Värmland i helgen och vi var på en auktion. Jag tycker det är ganska kul att gå på en sådan då och då. Jag köpte en liten tavla. Annars var det fint väder och jag bättrade på min bränna och bara umgicks. Der är så skönt att vara på landet på sommaren.
Jag ska fixa en fest på söndag och håller på att handla lite smått till det, det ska bli kul.
Ja annars händer det inte så värst mycket, på måndag börjar jag jobba och det känns så udda att det inte kommer vara tillfälligt som det har varit med tidigare sommarjobb, utan nu ska jag jobba resten av livet.
Ja vi hörs!
 
 
Känslan av bara ben gör en lycklig, här i Kronhusparken
 
 Rolig isglass från Nestlé
 
Fika med Filip häromdagen i Vasa
 
Vackra Vasastan
 
Nya glas inköpte från Ikea, 7 kr styck!
 
Nytt smyckehängare jag fick i present på examen, ny växt från Ikea
 
 Tavlan jag köpte på auktion
 
 
 Ännu en växt från Ikea
 
 
 Mitt i natten snack när man inte kan sova
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: