callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Måndag

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag var jag på Östra ombytt och klar kl 8.00. Jag vet att många av er tycker att det är en helt normal tid men jag vet inget som är mindre glamoröst än tidiga morgonar och trötthet. Dagen gick som tur var supersnabbt, så är det när man får vara med om nya saker. Det här med att träffa barn som patienter är helt och hållet nytt för mig. Idag fick jag träffa några barn som var rejält sjuka och det är svårare att se än vad jag trodde. Det är så många som blir påverkade när ett litet barn är dåligt, syskon och föräldrar. Det känns instinktvis fel att en liten ska börja sitt liv med långa sjukhusvistelser men det är verkligheten för en del familjer.
 
Efter plugget var jag hemma en sväng och sedan var jag faktiskt på viktväktarna. Jag har släppt efter lite och ätit som jag behagat en period nu och det syns på vågen. Plus 2 kilo sedan innan jul när jag vägde som minst. Fan också tänker jag men samtidigt vet jag exakt vad som krävs och att jag klarar det. Så målet nu är 4 kilo mindre framtill slutet av mars. I will make it!
Dagens plus var ett par stövlar jag hade beställt på Zalandos rea. De hämtade jag idag och blev nöjd. Ska försöka lägga upp en bild någon dag. Jag har överlag fastnat lite för onlineshopping på sistone, jag hinner inte gå i affärer särskilt ofta så det är en bra lösning.
 
Nu är den här dagen snart slut, tycker verkligen att dagarna går för fort. Jag har lite lättare schema nästa vecka och ser mycket framemot att få andas lite.
Imorgon är det AT- mässa som vi som utexamineras i sommar ska gå på, då får man se lite vilka ställen man vill söka jobb på. Det blir spännande!
Sov gott med er nu!
 
 
Även små barn kan bli sjuka, bild lånad från nätet
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: