callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Total vila

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Hur är läget? Själv har jag haft en skön helg efter en mycket lång vecka. Som jag skrev var jag på barnsjukhuset förra veckan och det blev en ganska jobbig vecka med konstant sömnbrist. Sedan gick jag jour i fredags efter en heldag i plugget fram till kl 23.00. Jag var helt slut kan man säga efter det. I lördags var det tänkt att jag skulle åka till Halmstad och fira en mycket god vän som fyllde år. Väl duschad och innan jag skulle göra mig iordning så rann all energi av mig och jag kände bara att jag inte orkade. Jag var tvungen att stanna hemma och vila lite. Jag ringde kompisen och hon är verkligen en pärla som inte blev sur.
 
Sedan har jag faktiskt vilat i helgen, tagit några fikor med vänner och sett 2 st filmer på filmfestivalen. Jag är väldigt glad att jag hann gå på filmfestivalen, tycker det är en upplevelse. Det blev en persisk film och sedan en film av Roman Polanski. Mycket bra!
Och vet ni vad? Jag är helledig idag. På läkarutbildningen är det mycket ovanligt! Jag är så lycklig och behöver verkligen en ledig dag känner jag.
Ska softa, hinna plugga lite och kanske gå och träna ett skönt pass.
Life is good!
Vi hörs!
 
 
 
Bending the rules av Behnam Behzadi
 
Venus in furs av Roman Polanski
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: