callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

BABY BOOOM!!

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Hur är läget?
Har ni tänkt på att det pågår en baby boom just nu? Vet inte om det bara är kring mig men tror inte det. Det känns som att många 90-talister redan har gift sig och skaffar barn, det är lite på modet med familjeliv om man säger så. Jag kan inte påminna mig om att vi 80-talister hade en sådan boom alls. Det är iaf två av mina nära vänner som väntar barn och även en kusin, och det är så kul. Jag ska tom fixa mitt livs första baby shower i sommar, ska bli himla kul. Grattis till dessa blivande föräldrar som själva vet vilka dem är!
 
För min egen del kom det här med bebisarna ändå lite som en överraskning. Jag verkar ha dåligt koll på vad man ska göra när. Hihi.... Jag antar att det är normalt om folk som är 25+ börjar skaffa barn men i min värld skaffar man inte barn iaf innan 30. Det är väl storstaden som har påverkat min syn och även folk kring mig för trots att själv är 30 är det första gången någon vän ska ha barn.
I min plan för framtiden är det fortfarande roliga resor, en snygg lägenhet, karriär osv som kommer först på agendan men det blir absolut en väckarklock när alla andra sätter igång. Samtidigt är det bra att komma ihåg att alla prioriterar olika, man ska försöka att inte bli stressad.
 
Annars har jag varit på ett hjärtseminarium idag, det var bra och förståeligt ( vilket hjärtat inte alltid är) och nu ska jag sitta med två olika grejer till imorgon. Det är mycket att göra nu.
 
Jag har varit jättedålig på att laga mat på sistone. Tiden har bara inte funnits. Det är så mysigt att lägga ner lite tid på matlagning, laga efter nya recept osv. Ska se om jag kan stoppa in det någonstans i mitt hektiska schema el om det får vänta till sommaren! Haha!
Vi hörs gott folk!
 
P.S för er som är specialintresserade skrev jag ett annat inlägg lite på samma tema 14 mars 2013. Jag märker själv att min ton har ändrats en hel del, intressant! Läs om ni vill!
 
Den här lilla sötnosen verkar vara på modet just nu!

Kommentarer

  • Fia Almgren säger:

    Karriär i all ära men barn är bra gulliga! En gullig paus i karriären iaf ;) //Fia

    Svar: Ja barn är guds gåva när man är redo för dem och verklgen vill ha ett, kruxet är att jag har pluggat och kämpat hela mitt vuxna liv och nu när jag blir färdig vill jag kunna njuta några år av resultatet innan jag måste ta hand om en annan individ. :) Men ja, barn är supergulliga. :) Kul att du läser min blogg! Jag gillar verkligen din. :)
    Nasha

    2014-02-25 | 08:02:13
    Bloggadress: http://fiaalmgren.com
  • Annsofi säger:

    Tycker det är klokt av dig att se till att fixa det här med jobb och så! Efter så många år som studerande misstänker jag att du längtar efter att få jobba på riktigt!!

    Svar: Ja det stämmer verkligen, vill kunna resa och så. Gulligt av dig som mamma att förstå hur det känns för mig. :) Stor kram
    Nasha

    2014-02-25 | 22:45:17

Kommentera inlägget här: