callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Min dag

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag har jag jobbat. Var faktiskt aningen trött ioma det blev sent på operan igår. Vi har definitivt ett gäng intressanta patienter nu och några som egentligen väntar på ett boende el liknande och är färdigbehandlade. Och så har vi 2 stycken kandidater och en AT-läkare hos oss också. Det är en lustig känsla att helt plötsligt vara den de andra frågar om saker. Jag har nu jobbat inom psykiatrin i sammanlagt 7 månader som underläkare. Det är kul att berätta om det man kan för dem som kommer nya men det är också smått krävande. Så är det på universitetssjukhus, det är alltid nya människor där för att utbilda sig. Vi har det kul ihop iaf vårt lilla gäng just nu.
Imorgon kommer min kollega att vara hemma då han går jour inatt så jag kommer vara enda underläkaren där och det kommer säkert vara några utskrivningssamtal etc. Jag är väldigt nöjd med mitt nuvarande jobb.
 
Efter jobbet träffade jag Johan för lite sushi. han skulle vidare till Lund med tåget. Det var trevligt.
Och sedan köpte jag en stor glass, jag vet, jag borde inte men det gick inte att motstå. Efter jul, när jag har kommit på plats i Karlstad får jag minnsann köra en "gå ner i vikt" period.
Annars är det lugna gatan , går jour imorgonkväll vilket innebär att jag kommer vara på jobbet 8.00-23.00 och jag hoppas på en lugn kväll. Det innebär för mig som jobbar inom psykiatrin att det inte kommer in några jobbiga fall som allvarliga suicidförsök, att ingen av våra inneliggande patienter skär sig, gör sig illa el avviker.
P.s jag har helt plötsligt fått ett sådant sug att skaffa hund. Jag gillade inte ens hundar innan och har aldrig haft en tidigare men nu vill jag verkligen ha en känns det som. Jag tittar lite extra på alla hundar jag ser ute och funderar på vilken ras som skulle passa mig. Jag tror jag ska göra ordentligt med research innan jag slår till, det är ändå ett stort ansvar.
Ok vänner, vi hörs!
 
På väg hem från jobbet, julgransförsäljnig vid Hagakyrkan
 
Tittade in i en bokaffär, varför ska kvinnliga kockar/kokboksförfattare alltid se så sexiga ut? Pasta, urringning och en hög slits!
 
Och de manliga poserar med ett gäng gurkor, hallå el?
 
Johan klämde 16 sushibitar
 
Och jag smällde i mig den här, Mmmm, fast polkasmaken hade så stark mintsmak så man fick ont i munnen så den fick jag kasta.
 
Undrar om jag skulle passa som hundägare?
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: