callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Julskinka och arg PT

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Jag var på gymmet igår. Har återigen rätt mycket ont i ryggen och var där för att köra lite kondition plus övningarna jag fick av naprapaten. Så när jag står på löpbandet så står en pt och ett par som hon tränade där och pt:n skrek på dessa två och peppade dem, detta precis bredvid löpbanden. Det såg jobbigt ut och lät jobbigt att lyssna på. De skulle göra squats med massa vikt. Och tjejen hade en imponerade bakdel. Det låg nog en del träningstimmar bakom den ioma hon var smal och vältränad i övrigt.
Och då kom jag att fundera på det, det här modet med enorma rumpor. Visst, man kan tycka det är snyggt (kanske framförallt iögonfallande), men kan vi inte stanna upp och inse att det inte ligger för alla? Vissa har genetiskt sätt stora rumpor, vissa har små. Att få en liten rumpa att växa och bli gigantic är omöjligt, den kan säkert öka något i storlek men inte hur mycket som helst. Det är för mig löjligt att det går mode i hur olika kroppsdelar ska se ut, med tanke på allas olika genetiska förutsättningar. Så antingen kan vi fatta att alla ser olika ut och göra det bästa av det vi är födda med, alltså njuta av den kroppen man är född i och av de bra egenskaper den har el så kan vi haka på moden och försöka få större läppar (restylane sprutor) och större bakar genom att döda oss själva på gymmet. Och i slutändan kommer lilla rumpan fortfarande se liten ut i jämförelse med den där tjejen i musikvideon el Kim Kardashians, för hallå, våra kroppar är från början olika. Jag för mig egen del släppte tanken på att försöka bli något jag inte är utseendemässigt redan någonstans i tonåren. Att andra vuxna kvinnor inte har gjort detsamma är ju beklagligt.
 
Och referengen i Nicki Minajs Anaconda får avsluta detta: My anaconda don't want none unless you don't got buns, hun! Ja du, Nicki kanske inte är känd för att vara seriös, alla killar har inte något man kan kalla en anakonda, och om inte den anakondan vill vara med och leka så får man hitta en annan el?
Lev väl oavsett vad för rumpa ni sitter på!
 
Det här är en enorm rumpa, implantat el inte lär vi inte få reda på men få av oss skulle få en sådan rumpa även om vi så bodde på gymmet 24/7
 
 Drottningen vars senaste låt bara handlar om stora rumpor
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: