callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Läkarliv

Kategori: Allmänt

Hej!
Hur är det med er? Själv är jag trött. Jag går alltid och lägger mig sent på söndagkvällen, typ vid 1 på natten ioma jag fortfarande är i helgrytmen. Idag hade jag en lugn dag på jobbet, träffade bara 3 patienter och det ramlade inte alls in många remisser.
De patienter jag tycker är svårast är ofta sådana som förutom sina psykiska besvär är somatiskt (kroppsligt) jättesjuka. Vi har tex ibland patienter med leversvikt el transplantationspatienter vi ska bedöma, el rent av någon som har haft en hjärnblödning nyligen, då är det faktiskt jättesvårt att säga vad som är vad.
Det är min sista vecka innan jag går på semester, ska vara ledig hela september faktiskt, urskönt.
Har ni tänkt att jag nu har bloggat i snart 2 år? Det har inte alltid varit så täta uppdateringar men jag har fortsatt. Har flera bekanta som började blogg och sedan la av. Jag kan ändå känna en glädje i att jag har fortsatt med det för jag tycker det är roligt. Vi får väl göra något för att fira bloggens 2 årsdag som är i oktober.
Nu blir det en tidig kväll i säng.
P.s.  Dagens höjdpunkter är att ännu en av mina väninnor har blivit mamma. Grattis Linn! Och så har en annan god vän äntligen blivit återintagen på läkarprogrammet efter ett längre uppehåll. Superkul!
Vi hörs!
 
 
Spånar på idéer kring hur man kan fira att bloggen fyller 2 år. Några förslag?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: