callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Iran

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag och min mamma åker till Iran och min hemstad Mashhad på måndag. Det är en resa som är både kul och stressframkallande. Det ska bli så kul at träffa släkt och vänner. Samtidigt var det länge sedan, 6 år sedan jag var där senast och det är ändå en spänning att åka dit och lite stressigt. Det är tradition att ta med en present till släkt och vänner när man kommer dit. Så jag har försökt köpa lite presenter. Ska åka till Freeport som är en outlet idag och se om jag hittar något mer där. Ska bli kul. Så nu har jag iaf jättemycket resfeber.
Vi är borta 2 veckor och sedan när vi kommer hem är jag ledig ytterligare 2 veckor. Hur lyxigt är inte det? Det är mycket som händer dock för i slutet av september/ början av oktober är det dags att söka AT (jobb) och det kommer snart visa sig om jag får jobb någon annanstans vilket innebär en flytt el om jag ska stanna här i Göteborg och vänta på en AT tjänst.
Det sa iaf bli sjukt skönt med 4 veckors semester.
Vi hörs!
 
Och där ligger Iran

Kommentarer

  • Annsofi säger:

    Spännande med AT! Hoppas det blir på något ställe där du trivs. Är AT detsamma som underläkare eller är det nästa steg? Det finns så många olika och just underläkare har jag ingen koll på. Har jobbat i växeln på Csk och hört en del benämningar på läkarna!
    Trevlig resa!

    Svar: AT är en tjänst på 21 månader som man måste genomgå för att få ut sin legitimation. Det är steget efter underläkare kan man säga. Tack fina du! Ha det fint du med! Kram
    Nasha

    2014-08-31 | 22:34:19

Kommentera inlägget här: