callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Vår vår vår.............

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Hur är livet hos er? Här är det bara bra. Våren håller verkligen på att swisha förbi! Jag fattar inte att det är maj snart och att jag tar examen om en månad redan. Yey!
Vad har jag gjort på sistone? Det är knappt så jag vet själv, haha! Senaste veckan har jag faktiskt varit ganska mycket ledig, hade plugget bara tidsag och fredag så resten av veckan var jag hemma. Umgicks en hel del med min kille, pluggade lite osv. Igår blev det en lång dag då jag var i plugget från 8.15 och sedan gick jour framtill 23. Men kul var det. Jag lär mig alltid något nytt på jobbet och tycker att de bakjourer (erfaren läkare som man kan ringa med sina frågor) jag har alltid är så snälla. Det värmer.
Idag ska jag gå jour (hör till utbildningen) på förlossningen. Jag ska gå med en läkare så risken för att jag ska få se någon komplicerad förlossning är stor. Jag har aldrig sett en vaginal förlossning live så jag är spänd. Hoppas jag inte blir skräckslagen. Me innan dess ska jag utnyttja dagen genom att gå och käka brunch med min tjejkompis Solveig. Det var så länge sen vi sågs och jag behöver verkligen sitta och skvallra lite känner jag, haha! Det är underbart väder idag.
Vi letar sommarresor just nu och kommer åka i början av juni. Vi har bestämt oss för Parga i Grekland. En av läkarna på mitt jobb var där förra året och tyckte det var så fint. Nu gäller det bara att hitta en resa som passar också.
Ok mina fina läsare, nu ska jag göra mig iordning, ha en skön helg!
 
 
Parga, grekiska fastlandet
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: