callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Nermejad

Kategori: Allmänt

Hallå!
Första maj och några lediga dagar kunde inte komma lägligare då jag känner mig helt nermejad. Har haft praktik på 3 olika ställen den här veckan, presenterat mig för säkert 50 olika personer och sett nya saker.
Idag var jag på specialförlossningen. Fick träffa några patienter som var inlagda, vara med på ett vändningsförsök (då bebisen ligger med tex rumpan ner och man vill vända den så huvudet hamnar först), såg ett till kejsarsnitt och sedan följde jag med på rutin ultraljudsundersökning.
Nu är jag totalt färdig, har dessutom ont i ryggen och nacken. Blä!
Jag köpte 6 par nya strumpor idag (big news, I know!). Jag är helt usel på att köpa strumpor, underkläder och hemmakläder, dem hamnar liksom inte på någon hög prioritering. Sen åt jag sushi på stan och sedan köpte jag min favvochoklad och gick hem. Så nu dricker jag te och äter en chokladbit. Ska vila, det blir inte många knop gjorda idag.
Vi hörs!
 
 
6 par strumpor från H&M som dessutom var på rea!
 
Favvochokladen till en kopp te
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: