callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Hola!

Kategori: Allmänt

Hej på er mina fina läsare!
Det har varit en ganska lugn vecka här, hade seminarier i måndags och sedan har jag varit ledig tisdag och onsdag. Ganska skönt men man blir uttråkad av att sitta hemma. Jag har ett seminarium idag och 3 imorgon, puh!
Annars har jag varit duktig och varit på 2 promenader denna veckan, fastän det har varit dåligt väder. Det är ändå skönt att man kan gå ut och gå nu när det är vår, ser verkligen framemot sommaren. Det är så lätt att bara gå ut och gå och upptäcka nya ställen när det blir varmare. 
 
I förrgår var jag ute och fikade med en söt vän Manda. Det blir alldeles för få fikor med tjejkompisar nuförtiden så det var mysigt. En sak som jag och en annan polare har börjat med är att varje gång vi ses så bestämmer vi ett datum för nästa träff och bokar in det i almanackan. På det sättet ses man mer regelbundet, risken är annars att man inte hinner om man bara säger att man ska höras. Jag tycker iaf det är skitbra.
 
Jag har gått upp 2 kilo på sistone. Det är verkligen skittråkigt och ett direkt reslutat av att jag inte har gått på mina viktväktarmöten och dessutom skaffat pojkvän som jag äter hos ganska ofta. På något vänster sätt äter man mycket mer när man är två. Jag känner att jag har ganska bra koll när jag är själv men i sällskap tappar jag omdömet. Känner ni igen det? Så det får jag ta tag i snart, laga nyttig mat och undvika att äta onyttigheter, det svåraste är ju första veckorna, sedan vänjer man sig. Jag har varit ganska trött dem senaste dagarna med och sovit någon timme mitt på dagen. Hoppas solen återkommer så man blir lite pigg igen.
Ok, ha en forsatt trevlig vecka, snart är det helg!
 
 
 
Skön promenad vid Eriksberg häromdagen
 
Finaste tjejen Manda, alltid så glad
 
Waynes coffee, nyöppnat på östra hamngatan 30-34 jättenära Brunnsparken, stort och fräscht med bra öppettider
 
Moi
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: