callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Tjabba

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag satt jag på kontoret. Läste mest artiklar och ringde IT vilket resulterade i att jag äntligen fick lösen till datorn. Jag har nog tur som får låna en dator, om man tar med sin egen kommer man inte ut på universitetets nät vilket är sjukt jobbigt. Det är två andra tjejer där som skriver uppsats och de har inte fått låna så jag hade nog tur.
 
Efter jobbet handlade jag mat och kom hem och satte igång. Hade en tjejkompis på middag. Vi åt och snackade en massa. Trevlig kväll.
Nu ska jag lägga mig snart för imorgon blir det en dag på kontoret igen, det är verkligen trevligt på en forskaravdelning, alla är så trevliga och pratiga jämfört med inom klinisk verksamhet där alla har bråttom. Bra stämning helt enkelt.
Vi hörs!
 
 
 
Passade på att köpa en bukett smårosor idag
 
 
Lax, couscous, tzatziki och sallad
 
 
Jag och min kompis Mana, gammal bild dock
 

Kommentarer

  • Nathalie säger:

    Hej!!
    Vad roligt och spännande att du studerar till läkare. Vad vill du bli när du är färdig läkare?

    Svar: Hej! Tack vad roligt att du tycker det och läser min blogg. :) Du är ju själv inom sjukvården och vi som är det tycker ju att det är det bästa som finns. :) Jag lutar just nu mot psykiater då jag jobbade inom psykiatrin i sommar som under läkare men det är fortfarande lite tidigt att bestämma sig definitivt. Vet du vad du själv vill jobba inom?
    Nasha

    2013-09-07 | 10:20:12
    Bloggadress: http://www.nathaliieskoog.blogg.se
  • Nathalie säger:

    Ååh vad roligt!! :) Har också funderat på att jobba inom psykiatrin men får se. Min dröm är att bli läkare men jag kommer få kämpa hårt om jag ska in på den linjen, har inte jättebra betyg, eller inga 20,0 i alla fall. Jag får satsa på högskoleprovet så får vi väl se vad det blir av mig.

    Svar: Det är ett fint mål och jag tycker du ska kämpa för det om du verkligen vill bli läkare. Annars finns det ju alla möjliga jobb inom vården som också är intressanta. :) Lycka till!
    Nasha

    2013-09-07 | 17:24:19
    Bloggadress: http://www.nathaliieskoog.blogg.se

Kommentera inlägget här: