callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lång dag

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag har haft en lång dag och är trött nu. Projektarbetet, frissan och sedan franskan. Min frisör pratade om kärlek och hur man ska få ett förhållande att fungera, hon har varit ihop med sin man sedan hon var 14 och nu är hon ca 50 så jag antar att hennes tips är bra att lyssna på. Jag gillar henne starkt, alltid glad och full av energi.
 
Nu har jag en massa att fixa inför resan imorgon, ska hoppa på tåget redan kl 6.00!
Tänkte ge er dagens tips på en uthärdig höst.
4. GÅ EN KURS! Alltså lär dig något nytt! I medborgarskolans, ABF:s och Studieförbundet vxenskolans( där jag läser franska) kataloger hittar ni massor av fina kurser. Vissa kurser håller bara på en dag eller en helg och många är en gång i veckan i 10-12 veckor. Det går verkligen att hitta en kurs för alla smaker. Vi människor tenderar att må bra av att lära oss något nytt då och då. Sedan kan man ju träffa trevligt folk på det sättet. Så släpp loss och skriv in dig på en rolig krs, fotografering el knyppling, det bestämmer du!
Nu packa el sova, vi får se.
 
 
Har du alltid velat lära dig en pardans? Eller matlagning? En vinkurs kanske? Det finns många att välja på!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Om man är en typisk C/B elev (typ vg/vg+) har man någon chans att klara läkarlinjen då eller är det helt kört? :)

    Svar: Du har goda chanser att klara läkarutbildningen bara du lyckas komma in på utbildningen och är någorlunda van att plugg. :) Lycka till!
    Nasha

    2013-10-11 | 20:19:22

Kommentera inlägget här: