callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Måndag

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Jag hade en typisk måndag. Det tog exakt 1 timme framför datorn på jobbet innan jag var helt vaken. Körde en ganska lång dag för jag skulle träffa en kompis efter jobbet och det var inte värt att gå hem emellan.
 
Jag har stått helt stilla i vikt i 8 veckor nu. Trots att jag har räknat points, gått på viktväktarmöten och skött mig någorlunda. Så nu krävs det nog lite andra åtgärder. Jag rör mig nästan inte alls så tänkte börja promenera lite mer. Gick hem nästan hela vägen från sjukhuset idag. Gud vad det är tråkigt att promenera i mörkret och kyligt väder. Minns förr förra sommaren då jag tog långa promenader nästan dagligen, det är något helt annat när det är ljust och varmt. Det verkar som att jag får börja gå till gymmet igen, betalar ju för ett gymkort och tycker egentligen det är kul att träna när jag kommer in i det men just nu har jag tappat det helt.
 
Var och fikade med Filip efter jobbet, det var trevligt. Fick några kuponger ur en Enjoyguide som en kollega hade. Fika och restauranger för halva priset, en sådan guide har jag önskat av min mamma i julklapp och en morgonrock i födelsedagspresent. Skönt ändå att önska sig saker så man får det man vill ha.
 
Igår var jag och pantade mina burkar och tryckte på den gröna knappen och skänkte 7 kr till Rädda barnen. Och jag ger 100 kr i månaden till Läkare utan gränser. Så skänkte jag även 25 kr till katastrofdrabbade i Filippinerna genom Let´s deal häromdagen. Jag tycker att vi som bor i ett sådant rikt land som Sverige har en skyldighet att bidra till välgörenhet. Blir rädd när jag pratar med folk som lägger åtskilliga tusenlappar på kläder och strunt men inte tycker att det här med välgörenhet är en självklarhet.
Mitt nästa hösttips blir alltså:
13. SKÄNK LITE PENGAR TILL NÅGOT DU TYCKER VERKAR VIKTIGT! Det finns ju många olika organisationer så du hittar säkert något som passar dig. Vi mår helt enklt bra av att hjälpa andra människor. Bidra med det du kan!
Nu ska jag se ett avsnitt av Orange is the new black och sedan nanna.
Vi hörs!
 
 
 
Den här morgonrocken från Espirit har jag önskat mig i födelsedagspresent
 
 Och så den här Enjoyguiden i julklapp
 
 
Inte kul när det står stilla på vågen när man försöker gå ner i vikt
 
 Skänt till välgörenhet, allt är bättre än inget så ge några kronor el en viss summa varje månad, allt efter vad du har råd med!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: