callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

24 presenter.........

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Idag har jag haft en helt vanlig dag, kontoret och projektarbetet på dagen, sedan till stan, gick i några affärer, kom hem, åt middag och sedan satte jag mig ner och slog in 24 presenter till min lillebror som han kan öppna från 1:a advent framtill jul, en lite otraditionell adventskalender alltså. Tyckte det var en rolig idé att fixa och tror han kommer bli glad.
 
Något vidrigt florerade på facebook idag, vet inte om ni blev drabbade av det. Men det var bilder på människofoster som någon idiot kokade soppa på. Jag hoppas att dessa bilder är fejk och att ni dessutom slipper se dem. Jag måste säga att männsikor ibland saknar gränser med vad de kan lägga ut på facebook. Visst vill folk väcka uppmärksamhet och ibland är det bra när vidriga saker som händer kräver uppmärksamhet men just stötande bilder av alla slag tycker jag man ska hålla facebook fritt från. Tänk på att det finns barn som har facebook också och kan råka se dessa bilder, inte alls bra. Vad tycker ni? Råkar ni ut för att era "vänner" lägger upp saker på facebook som ni inte tycker passar där? Skicka gärna era kommentarer till mig om det, jag är intresserad av att veta hur facebookkulturen ser ut idag på olika håll.
 
Dagens hösttips blir:
14.GÖR NÅGOT FINT FÖR NÅGON DU TYCKER OM! Det behöver inte nödvändigtvis vara en present, det kan vara en gest, att du hjälper en vän med något du vet hen behöver hjälp med, att du överraskar din partner med en god middag el vad som helst egentligen. Och köp blommor, alla gillar blommor, killar som tjejer! Det är enkelt att göra andra glada och då blir vi själva glada också.
God natt!
 
 
 
 
Gårdagens middag, pasta, pesto, parmesan så sjukligt gott!
 
Dagens nyttiga och goda middag
 
24 små presenter till Sebbe, min version av adventskalender
 
 
 

Kommentarer

  • Christine&Paris säger:

    Hej! Förlåt jag har inte sett din fråga angående kameran. Jag har en Canon PowerShot s110. Alla Canon är ju dock riktigt bra så du har nog gjort ett bra val. Är du nöjd hittills? :)

    Håller för övrigt med om Facebook och att lägga upp sådana bilder. Tycker det är för mycket att slänga upp sådant i ansiktet på folk. Som du säger finns det barn som sitter där (sedan tycker jag iofs inte att föräldrar bör låta sina barn ha FB, det är väl vanligtvis 18-årsgräns?) Då kan man länka till artikeln i stället, utan bild, och varna för känsliga bilder. Om man nu tvunget vill visa det.

    Svar: Ah ok då är nog din kamera en dyrare version kan jag tänka mig. Jag köpte min för halva priset på CDON, kosade bara 500 kr (1000 från början). Jag har inte hämtat den än men den blir nog mycket bättre än den jag har nu som är typ 4 år gammal. Skönt att vi är ense om äckliga bilder på fb, jag brukar iaf säga till så att folk fattar att man tycker det är too much. :) Läser din blogg regelbundet. :)
    Nasha

    2013-11-24 | 16:16:57
    Bloggadress: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här: