callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Viktväktarna och bröllopsfrisyr

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag var jag hemma fån plugget för att bli frisk från min förkylning. Mår faktiskt mycket bättre nu så det hjälpte.
På eftermiddagen var jag på mitt tredje möte på viktväktarna. Jag hade gått ner 0,3 kilo fast jag slarvade massor förra veckan. Så glad att jag inte hade gått upp i vikt el stannat stilla som jag trodde. Nu blir jag lite mer pepp. Ska försöka vara så duktig som möjligt nu, har ju tenta nästa fredag och har erfarenheten att tentaplugg inte är dem nyttigaste perioderna, man vill gärna äta gosaker när man sitter och läser hela dagarna. Jag ska försöka vara skärpt. Jag har alltså varit med i viktväktarna i 2 veckor och gått ner 0,9 kilo. Är skitnöjd. 2 kilo i månaden är alldeles lagom tycket jag och gör att man inte behöver svälta sig.
 
Sedan messade jag Lisa för att om möjligt ta en fika men hon skulle till en salong för att testa hår och make up inför sitt bröllop som är i sommar. Jag hängde förstås med för sådant är skitkul. Det var kul att se hur det kommer se ut och även vara lite smakråd. Hon kommer bli superfin. Jag inser hur enkelt jag själv sminkar mig när jag har sett ett proffs in action. Hade varit roligt att lära sig lite mer.
 
Nu är jag hemma och har precis ätit. Det regnar i Götet fastän det var superfint tidigare idag.
Ska försöka sätta mig med en skoluppgift innan jag går och lägger mig. Måste lägga på ett kol när det gäller plugget.
Vi hörs!
 
 
 
Jag och Lisa som fick sotade skitfina ögon
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Halloj! Väldans snygg layout du har ocksâ! :)
    Fina sminkningar!

    Svar: Haha el hur? Vår layout är helt enkelt bäst! ;) Tack tack! Det är bara Lisa som har blivit sminkad. Jag fick göra mitt själv. :(
    Nasha

    2013-05-21 | 21:55:40
    Bloggadress: http://frankrikerunt.blogg.se
  • Karin säger:

    Vad duktig du är! Själv försöka jag också gå ner litegrann, men det är inte lätt i det här landet kan jag lova... Bara nu i morse när jag var och handlade så fick jag stå emot många frestelser i bageriet! Nutellafyllda bakelser och allt möjligt gott... Mmmm! Det är inte lätt alltså, hehe.

    Svar: Ah men inte behöver du gå ner el? Ser petite ut på bilderna men det är ju så individuellt hur mycket man vill väga. Ja Frakrike är galet när det gäller mat. I somras när vi var där hade vi en supermarket nära och till delikatessdisken gick jag flera gånger under resan, så kul och så mycket nytt/gott. Men du har iaf världens finaste utsikt för promenader vid stranden. :) Går jobbet bra? Kram
    Nasha

    2013-05-22 | 11:38:57
    Bloggadress: http://softcotton.blogg.se

Kommentera inlägget här: