callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

sommar sommar s........

Kategori: Allmänt

Halloy!
Idag skrev jag sista tentan för den här terminen. Kan meddela att det gick utomordentligt bra och därmed klarade jag av termin 9  med godkänt på alla kurser. Yippy! Minns faktiskt inte när jag var omtentafri en sommar senast, det måste ha varit i början av utbildningen.
Så nu börjar sommarlovet. Det är så skönt att ha hela det framför sig. Jag ska jobba 7 veckor och vara ledig 4, börjar med 2 lediga veckor nu.
 
Efter tentan var jag och Maria och åt en riktigt bra sallad i Linné. Älskar när man själv får välja vad man ska ha i sin sallad. Sedan gjorde jag som jag brukar efter alla tentor, drog till min frisör och fixade mitt fejs med ögonbrynsplockning och trådning.
Nu är jag hemma och laddar inför kvällen. Ska till en pub som anordnas på skolan och går under namnet Bergetpuben. (medicinareberget är där vi pluggar, ligger liksom på en höjd därav namnet.) Det är en utomhusfest så det ska bli kul i det här fina vädret.
 
Min gamla klass som jag började plugga med tar examen idag. Stort grattis till dem speciellt mitt gamla gäng Solveig, Johan, Linn och Ellinor. Vi hade väldigt kul dem 2 åren vi gick tillsammans och har umgåtts då och då sedan dess. Det är otroligt att de är klara nu, kan titulera sig läkare imorgon. Men det har varit 5,5 år fulla av studier. Bra gjort helt enkelt!
Det är lite vemodigt att inte ta examen med mina vänner från förr men samtidigt har mina uppehåll gjort att jag har upplevt lite annat, hunnit pausa vardagen och vila upp mig. Jag är tacksam för att jag har haft möjlighet till det. Och jag har fått träffa väldigt många nya människor i de 2 andra klasserna jag har gått i efter mina uppehåll. Det är kul!
Hoppas de gamla klasskompisarna får en trevlig examensceremoni ikväll!
 
Nu ska jag göra mig iordning så småningom för lite mingel på berget.
Vi hörs!
 
Godaste salladen
 
 
Maria
 
Sliten men glad efter tentan
 
 
Mina fina vänner som tar examen idag minus Linn, på bergetpuben för några år sedan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: