callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Könssjukdomar och promenad

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Idag var jag på könsmottagningen på sjukhuset. Jag hade sett framemot detta då jag tycker det är spännande. En del av vår tenta på fredag rör just sexuellt överförbara sjukdomar dessutom.
Det blev en bra mottagning och jag fick faktiskt vara med vid samtliga besök. Ingen tackade nej till att ha med en kandidat. Med tanke på hur vanligt det är med tex kondylom så var det lärorikt att vara med.
 
Efter skolan åkte jag hem och handlade mat innan Ingrid kom hit för plugg. Måste erkänna att jag kände mig trött idag och inte så pepp. Hur roligt kan plugg om kroniska eksemtillstånd bli liksom? Men vi pluggar bra ihop så det gick även idag.
 
När Ingrid hade gått tog jag en promenad genom stan.Underbart väder och sol till sent. Tänk om det här vädret kan hålla till nästa vecka då jag äntligen är ledig.
 
Ska pyssla lite nu och lägga mig sen. Läser Frukost på Tiffany´s just nu som jag inte ens visste var en bok från början. Vi har ju alla sett filmen. Hittade den av en händelse på bibban. Har dessutom läst 2 andra böcker jag måste skriva om här i bloggen när jag hinner.
Vi hörs!
 
 
Fin liten pippi i fontänen mitt på järntorget
 
Järntorget

Kommentarer


Kommentera inlägget här: