callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Indiskt och kyla

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag har precis kommit hem från en träff med Sanna som jag var och jobbade med i Norge i somras.  
Vi åt indiskt på min favvo sunk/indiska restaurang New Delhi på Vasagatan.
Det var så fint väder när jag gick hemifrån så man kunde gå i linne utan jacka men när jag skulle hem var det bara 12 grader och skitkallt. Var är värmen?
 
Det blev även lite fika på Le pain, visste ni att det bara finns Le pain här i Götet? Trevlig kedja iaf om de inte utnyttjar sin personal som det har varit artiklar om.
 
Det är lite krångligt att äta på restaurang när man går på viktväktarna. Jag brukar äta något vegetariskt med ost i och massa sås till i vanliga fall men idag beställde jag marinerad kycklingfilé och åt bara lite av riset.  Ändå kände jag mig proppmätt och det förvånar mig inte om jag har spräckt min pointsbudget rejält. Maten på restaurang är ofta mycket fetare än vad man lagar hemma. Men det är ingen fara, man måste ju ha lite kul också. Får ta en långpromenad el gå på ett pass för att åtgärda det.
Nu ska jag plugga pyttelite till innan jag lägger mig.
Vi hörs!
 
 
Moi
 
Maten på New Delhi
 
Gott
 
Kjolen jag köpte igår fick göra premiär
 
Sanna var på gott humör
 
Le pain
 
Det här börjar bli en favvoutsikt

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Och jag satt på uteserveringen på restaurangen bakom på bilden där du står på Vasagatan ikväll.

    Svar: Åh vad mysigt! Vilken restaurang är det? :)
    Nasha

    2013-05-23 | 22:29:19

Kommentera inlägget här: