callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Kallentoft, Vattenänglar

Kategori: Allmänt

En favoritförfattare har gjort mig besviken.
Jag har troget följt Mons Kallentoft och läst hans 5 kriminalromaner som kommit ut i tät följd nämligen Midvinterblod, Vårlik, Sommardöden, Höstoffer och Den femte årstiden. Jag lånade tom Pesetas och läste den också.
Eftersom jag gillar det han skriver har jag länge väntat på hans nya bok som heter Vattenänglar, väntat att den ska komma ut i pocket. Just nu ligger den 3:a på topplistan hos pocketshop.
 
Vattenänglar är inte tillräckligt spännande och jag fick faktiskt tvinga mig igenom den. Den alhokoliserade polisen Malin Fors tankar och öde tar alldeles för stor plats medan själva mordhistorien och turerna kring den faller platt och är inte alls tillräckligt elaborerade.
Boken handlar om uppdagandet av adoptioner där allt inte har gått rätt till, ett par adoptivföräldrar som blir mördade och barnet som försvinner i samband med morden.
Om du ska läsa något av Kallentoft rekommenderar jag någon annan av hans böcker.
 
 
Inte lika bra som hans tidigare
 
I min bokhylla
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: