callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Måndaaaaaaaag

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Nu har jag haft ännu en spännande måndag.
Jobb hela dagen i värmen. Satt ute på lunchen och tror jag drabbades av solsting, var yr och det hettade i ansiktet efteråt.
Jobbet blir roligare och roligare ju mer man lär sig. Det är tuffa och tunga grejer vi jobbar med. Jag har tex haft mitt första möte med en riktigt missnöjd patient. Man får ta en del när man jobbar med människor och speciellt dem som mår dåligt. Men överalg är patienterna jättesnälla.
Efter jobbet var jag trött men jag och Solveig gick och handlade mat på kvällen. Nu återstår bara att laga några nyttiga matlådor.
Jag har varit lite mindre bra på mathållningen på sistone. Det har blivit lite väl många köpeluncher och även om jag har ätit sallad blir det nog onyttigare än hemmagjord mat.
När man lagar mat hemma har man exakt koll på vad man får i sig.  Så det ska bli skönt att få lite ordning igen. Ska till Viktväktarna imorgon för första gången på säkert 12 dagar och hoppas jag inte har gått upp.
Jag och arbetskompisarna ska åka och bada någon dag denna veckan och det ska bli supermysigt. Skönt med värme även om det är smått jobbigt när det är varmt på jobbet. Bara känslan av att kunna gå ut i en tunn sommarklänning är värd mycket.
Vi hörs!
P.s Här kommer bilderna från helgen i Västerås.
 
 
Jag och Sebastian
 
 Mor och dotter
 
Min yngsta kusin, 3 månader gammal och super cute!
 
Min vackra mamma
 
 Fick hålla lillen en hel del, så mysigt!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: