callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Kontorslandskap

Kategori: Allmänt

Hej och hå!
Läget med er? Jag mår bra, jobbat idag och är ganska trött.
Jag tänkte på en sak, det här med kontorslandskap, är det verkligen så smart?
Det är första gången jag jobbar i ett kontorslandskap och de olika stationerna( platserna där en person sitter med sin dator) kallas för blommor. Hur töntigt är inte det?
Jag tycker iaf att detta är en ganska dålig lösning. Det är massa ljud överallt, någons telefon ringer, din granne står och pratar med någon, chefen droppar in och står bakom din rygg när hon behagar, ja lite såna grejer!
Jag kan iaf inte koncentrera mig till 100 känner jag. Samtidigt är det ju skönt att ha kollegor nära till hands att fråga om saker. Och jag antar att folk privatsurfar mycket mindre när alla kan se.
Vad tycker ni om fenomenet? Jag förstår ju att det är utrymmeseffektivt eftersom varje dator och arbetsstation tar en tiondedel av den plats som ett kontor skulle ta.
Bara lite jobbtankar så där.
Vi hörs!
 
 
Lite deprimerande är det allt!
 
 

Kommentarer

  • Johan säger:

    Jag pratar bara sönder skallen på folk om jag får möjlighet till det, så min erfarenhet av kontorslandskap är föga överraskande litet katastrofal. Lugn och ro när de flesta har gått så blir det mer verkstad. Tror inte privat surfing är ett jätteproblem egentligen, för om man har beting och deadlines så måste man ju disciplinera sig ändå så...

    Svar: Ok jag förstår precis hur du menar. Funkar inte om man är översocial. Det funkar ändå ok för mig eftersom man måste göra det man ska men visst blir det en och annan pratstund ibland. Vi har väggar imellan så man är lite avskärmat iaf. :)
    Nasha

    2013-01-03 | 19:53:37

Kommentera inlägget här: