callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jobba heltid död

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag tror ärligt att det inte alls är normalt att jobba heltid. Igår fick jag som sagt gå hem 2 timmar tidigare för att jag var så trött. Inatt sov jag bra och var pigg idag men så här på kvällen redan vid 21.00 är man ju helt jäkla slut. Ska det vara så? Begriper inte hur folk orkar träna, träffa vänner och laga avancerade middagar samtidigt som de jobbar? I don´t get it!
 
Tror helt enkelt att folk har olika energinivåer.
Jag har vänner som alltid dyker upp superstressade på en fika, har precis varit och tränat och ska skynda till något annat efteråt. Det är ju kul för de att de hinner med så mycket men jag gör inte det.
Tror också att många bloggare är hyperaktiva. Tex Kissie verkar ju hinna med 1001 grej varje dag och är alltid uppe i ottan, Petra Tungården skriver ofta att hon är uppe redan vid 4.00 och gör saker. Skulle aldrig hända i min värld. Jag är nog motsatsen till ADHD, finns det en term för det? Typ slö? Haha!
 
Efter jobbet var jag och handlade mat. Köpte grönsaker till en god sallad. Mumsigt! Kunde inte låta bli att köpa 2 filmer. Ni vet såna filmer de har 2 för 99 kr i matbutiker? Idag hade de ställt fram hela bingen. Jag köpte Knight and  Day med Tom Cruise och Cameron Diaz och så The last song med Miley Cyrus.
Den första filmen ville jag se redan när den gick på bio. Action/komedi,  faktiskt ganska rolig och man blir ju glad av att både se Diaz och Cruise. Jag var såld på Cruise när jag var tonåring och den förälskelsen flammade upp idag. He is H-O-T, 50 år gammal och scientolog och allt! Haha!
 
Imorgon ska jag på en jobbintervju på sjukhuset. Första jobbet som jag är utbildad till kan man säga, mitt första underläkarvik. Det är stort mina vänner!
Hoppas verkligen att jag får det, är jättesugen på att vara här i stan i sommar och det vore så skönt att kunna planera sin sommar lite om jag vet att jag får jobb här. Sen är området jag sökt inom också muy intressant. We shall see. Jag har inte förbrett mig ett dugg, kan man ens göra det inför intervjuer? Tänkte vara mig själv och hoppas på att det funkar.
Nu ska jag snart inta ryggläge då jag är somnig. Att jobba är bättre än sömnpiller!
Hörs!
 
 
Sallad? Ja tack!
 
 
Mina nya filmer
 
 
Jag på mitt framtida sommarjobb?
 

Kommentarer

  • Annsofi säger:

    Det är väl tyvärr så det är... Jobba, äta, sova, jobba, äta sova.... Ganska deprimerande när man tänker efter!

    Svar: Ja visst är det? :( Du har iaf en liten hemma att glädjas åt. :)
    Nasha

    2013-01-10 | 12:44:39
  • Annsofi säger:

    Ja, absolut! Han sprider mycket glädje =) Men det känns konstigt att man måste lämna bort honom så mycket bara för att jobba... Men inte har jag råd med några Hunter-stövlar för det! Hihi!!
    Läste nyss ditt senaste inlägg och även om jag hade pengarna så skulle jag aldrig lägga ut så mycket pengar bara för att få märket!

    Svar: Bra tänkt Annsofi! Vi jobbar definitivt för mycket. Det är inte vettigt och man hinner tyvärr inte med mycket annat. Kan tänka mig att det känns jobbigt att lämna lillen på förskola, men vad ska man göra?Tror det är viktigt att vi inte köper de där stövlarna el nåt annat liknande till våra barn sen. Tror alla föräldrar har goda intentioner men att ha lyxmärken redan som tonåring begriper inte jag. :)
    Stor kram och trevlig helg!
    Nasha

    2013-01-10 | 19:45:09

Kommentera inlägget här: