callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Dadada......

Kategori: Allmänt

Hej och hå!
Idag var en lång dag i plugget.
Vi hade dugga och jag som hade satt kl på 7.00 vaknade kl 9.00 och hann bara skynda mig till duggan. Som tur var gick det bra men jag behöver plugga.
Sedan åt jag en underbar sallad från salladsbuffén på sjukhuset. 78 kr för en sallad, dyyyyyrt! Tur att man oftast tar med sig matlåda.
 
På eftermiddagen hade vi egna patienter. Jag träffade 2 st. För första gången fick jag se en så kallad vasovagal svimning alltså när någon svimmar av anspänning. Det gick väldigt snabbt men läkaren visste precis vad han skulle göra. De har tydligen ofta svimningar på öron/näsa/hals. Folk vill väl helt enkelt inte bli pillade där. Situationen löste sig riktigt bra till slut.
Vi var inte färdiga förrän kring 17.00. Jag åkte hem och åt lite mat och surfade lite och pratade lite i tel.
 
Jag frös något förfärligt ikväll. Det är väldigt kallt i GBG så att man knappt vill gå ut. Jag tog mig samman till slut och drog till gymmet för lite snabb motion. Köpte dessutom lite lösgodis som jag var sugen på redan igår. Hehe!
Nu sitter jag här ganska nöjd med livet.
Snart sängen för imorgon har jag fullt upp.
Vi hörs!
 
 
 
Riktigt så här kallt är det inte men det känns riktigt freeeeezing ändå!

Kommentarer

  • Christine&Paris säger:

    Haha, fy fan minus 30 låter inte helt ok! Tur det inte var riktigt så kallt då ;) Hörde att det var -17 i Stockholm häromdagen. Och jag som tycker det är kallt med -4 som vi hade här i natt!

    Svar: Hehe ja det kändes bara så väldigt kallt. Idag är det bara -6 och rätt milt. Har ni ofta minusgrader i Paris? Trevlig helg! :)
    Nasha

    2013-01-25 | 12:45:31
    Bloggadress: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här: