callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Mat mat maaaaaat!

Kategori: Allmänt

Hej och hå!
Jag tänkte bara berätta att jag ska ha en ny topic i min blogg. Den kommer heta Bonniers kokbok i högsta hugg. Jag blev inspirerad av en film jag såg som heter Julie and Julia. Supermysig film om en tjej som bestämmer sig för att laga alla rätter i Julia Childs gedigna kokbok. En mysfilm som jag för övrigt rekommenderar.
Nu är det så att jag har en gammal lite skruttig men fullt användbar kokbok hemma som heter Bonniers kokbok från 1993. Den har stått i bokhyllan ett tag. Så jag tänkte använda denna bok nu.
Jag tänker inte slaviskt laga verkligen varenda rätt som Julie i filmen utan jag hoppar över det som verkar direkt äckligt och lagar det som verkar gott.
Jag har ingen deadline heller utan gör det allt eftersom jag har tid. Tror den första rätten kommer vara en konstig omelett med koriander i.
Mästerkockar som lagar flashiga rätter i all ära men det är nåt visst med en amatör som ska ge sig på nya recept med en brinnande matlagningslust.
Så nu väntar vi alla på den första rätten.
Bye!
 
The book från 1993. Varför köpa ny när man har en gammal?
 
 
En måbra film jag rekommenderar
 
 

Kommentarer

  • Johan säger:

    Man anar nästan mellan raderna att någon verkar vara hungrig :P

    Svar: Är jag nånsin ohungrig? :P Måndagens och tisdagens middagar gör sig fortfarande påminda, MYCKET mat! :)
    Nasha

    2013-02-07 | 23:44:29
  • fariba säger:

    Jag bara blir glad att se meryl streep?.Har jag stavat rätt?Hon är både vacker och duktig och tidlös.Vad filmen handlade om förresten?

    Svar: Söta lilla! Vad glad jag blir att du skriver. :) Filmen handlar om en tjej som bestämmer sig för att laga alla recept i en tung fransk kokbok på ett år. Meryl spelar kokboksförfattarinnan. Riktigt bra film. :) Kraaam
    Nasha

    2013-02-08 | 06:04:46

Kommentera inlägget här: