callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Energy back!

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag hittade jag min energi igen. Yippy!
Somnade skitsent igår och var trött imorse. Tog mig upp med nöd och näppe, intog min torra macka på spårvagnen och åkte till Mölndal för att gå en dagjour med en ögonläkare.
Väl på plats vände dagen. Läkaren jag gick med var en skön prick, glad och superbra på att förklara allt för mig högt medan han undersökte patienterna. Jag fick även kolla på någon patient själv. Han tog bort svetsloppor i ögat med en liten borr bland annat, fascinerande.
Det verkar vara skönt att vara ögonläkare. Inte alltför långa jobbiga jourer och en ganska schysst specialitet med ett begränsat område av kroppen som de är superexperter på. Jämför detta med internmedicin som bara pöser ut och aldrig tar slut, haha.
Fler glada trevliga läkare av den här sorten tack!
 
Efter denna gudomliga jour hade vi föreläsningar på eftermiddagen. Även det var kul med en bildvisning där vi skulle gissa sjukdomen genom att titta på bilden och läsa några rader om symptomen.
 
Jag hann tom gå till min frisör idag. Plockade ögonbrynen och fixade facet. Kändes jätteskönt då jag har försökt gå dit i 2 veckor men inte funnit tid. Min frisör var på gott humör, vi snackade om allt möjligt och skrattade och hela besöket var supertrevligt.
 
Väl hemma lagade jag en god måltid, wok med fläskfilé (allra första gången jag lagar fläskfilé ever), lök och vitkål. Det var förstås spicy och mumsigt. Nam nam!
Jag har även sett ett avsnitt av Skavlan. Riktigt bra program tycker jag. Alltid intressanta gäster och intervjuer som kommer nära.
Nu sitter jag här nöjd och belåten.
Imorgon blir det föreläsningar och sedan några timmars plugg innan jag ska ut med några goda vänner jag inte sett på ett tag och ta några glas.
Vi hörs! Ciao!
 
 
Wok med fläskfilé,lök och vitkål och så min favvokrydda Cayennepeppar. Nam!
 
 
Dags att panta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: