callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Krashad dator, masteruppsats och förkylning

Kategori: Allmänt

Hej! Jag lider av det jag skrev som titel på detta inlägg i tur och ordning.
Min älskade chockrosa Asus laptop vill inte vara med längre så den ska in på reparation, som tur var fick jag kontakt med huvudkontoret och har fortfarande garanti på den. Jag håller på med det sista i min masteruppsats, den ska jag examineras på nästa torsdag och så har jag varit förkyld riktigt länge, spännande vad? Så nu går jag omkring lite halvt om halvt stressad med en röd näsa. Har sovit uselt dem senaste nätterna på köpet. Men överlag så är läget hanterligt ändå. Ni får ha lite överseende med att jag inte uppdaterar så ofta dessa dagar.
Ska hoppa i säng nu men vi hörs!
Tjingeling!
 
 
 

Lite sådan här ser jag ut just nu, sexigt vad?!!!!!!!
 

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Vad krävs för att komma in på läkarlinjen betygsmässigt? Är det A i allt som gäller?
    Och hur är livet som läkarstudent, alltså upplever du utbildningen som givande och intressant? Är det mycket praktik? Är det plugg varje dag hela dagarna som gäller?
    / Tjej som drömmer om att bli läkare

    Svar: Hej! Det var ju ett tag sen jag började så jag har inte exakt koll på vad som gäller för betyg för att komma in men det kollar du ganska snabbt ut på nätet. Livet som läkarstudent är ganska upptaget, ganska mycket plugg är det ju men det är förstås beroende på vad du är van vid. Och perioderna mellan tentorna är lite lugnare, men visst man har fått strunta i fester etc då och då för att hinna plugga. Det är ganska mycket schemalagda föreläsningar så man är där varenda dag vilket är olikt många andra tbildningar. Jag skulle vilja säga att utbildningen är väldigt givande och väldigt intressant. Vet inte någon som inte har hittat sitt eget inresseområde under utbildningen, så det är väldigt brett. Praktiken börjar först 5:te terminen och då är man ute på sjukhuset och olika avdelningar delar av veckan så ja, mycket praktik från termin 5 till 11. Om du har läkardrömmar kan jag strakt rekommendera det. Du kommer inte ångra dig fast det är mycket jobb som sagt. :) Lycka till!
    Nasha

    2013-12-14 | 11:19:29

Kommentera inlägget här: