callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Juldagen

Kategori: Allmänt

Hej!
God jul får jag önska dig som läser min blogg! Hoppas du har haft en trevlig högtid hittills!
Min jul iår var annorlunda. För det första åkte jag hem till min mamma först på julafton. Efter en trevlig tågresa och massa snack med en medresenär kom jag fram kl 11.30. Jag blev hämtad av mamma och sedan åkte vi hem. Min lillebrors bror, alltså min mammas mans son var också här. Vi har bara setts typ 3 gånger innan så det var trevligt att se honom igen. Jag gjorde mig iordning och vid femtiden anlände mina två morbröder med sina fruar och barn. Julbordet bestod av det vanliga men även kinesisk mat som min farbrors fru hade lagat. Gott och annorlunda som sagt.
Det var trevligt att träffa alla och klappöppningen blev rena Armagaddon med presentpapper precis överallt och allmän kaos. Jag fick ganska väntade men trevliga klappar och alla verkade gilla dem klapparna jag köpte dem. Jag hade lite svårt att sova sen på natten och var vaken till kl 3, hann läsa ut en bok jag höll på med. Julläsning är faktist väldigt trevligt.
Idag var jag och min mammas mans son ute på promenad. Det regnade på oss och var allmänt eländigt men ändå trevligt. Sedan har vi slappat resten av dagen, ätit rester från igår, sett några avsnitt av Californification på netflix och bara umgåtts. Det känns som att jag har varit här skitlänge fastän jag kom igår. Här finns inte jättemycket att göra och jag längtar hem lite men det är trevligt att träffa familjen.
Det blir en flackig julledighet för mig. Jag åker hem sent imorgon, sedan ska jag jobba 2 dagar på sjukhuset och sedan till Stockholm för att fira Nyår och träffa min kompis där. Det sa bli kul!
Nu ska jag ta och ringa en gammal skolkompis från Arvikatiden som kanske ville ses nu i mellandagarna när jag fortfarande är i Värmland. Hon bor på Gotland och vi har inte setts på länge. Hoppas kunna få till en träff.
Hoppas ni får det fortsat trevligt och vi hörs snart igen!
Julbilder kommer när jag har kommit hem tll GBG igen.
På återseende!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: