callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

What to say?

Kategori: Allmänt

Tjabba!
Idag hände inte en enda upphetsande sak.
Universitet hela dagen och sedan en sväng hem till Ingrid för en kort pluggsession och sedan hem.
Hade en jobbig huvudvärk. Är allmänt väldigt spänd i nacken och axlarna, försöker boka en massagetid, annars vet jag inte vad jag kan göra.
 
Väl hemma såg jag på lite debatt på nätet och sedan diskade jag veckans hög. (gigantisk)
Visst är det mycket diskussioner och debatter på nätet och överallt om rasism just nu? känns som att det är väldigt på tapeten. Jag minns inte att det talades om det alls för ett par år sedan. Undrar vad det beror på? Jag tycker iaf det är bra och relevant att dessa frågor lyfts och diskuteras.
 
Imorgon ska jag åka till en vårdcentral utanför Alingsås för att praktisera, Där ska jag vara i ca 2 veckor. Det blir säkert superkul men också lite nervöst eftersom vi ska ta egna patienter med så lite hjälp som möjligt från handledaren.
Jag känner att jag har glömt en hel del när det gäller diagnos/behandling etc som vi läste för några terminer sedan. Men nu är väl ett utmärkt tillfälle att damma av kunskperna som jag hoppas finns där någonstans.
Det blir 2 veckor med extremt tidiga morgonar och jag får träna mig i att lägga mig tidigt.
Så då börjar jag ikväll!
God natt kära läsare!
 
 
 
 
Ali Esbati, vänsterpartist och duktig debattör tycker jag
 
 
 
Middag, så många goda smaker och så mycket färg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: