callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bra dag!

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag har haft en riktigt bra dag.
Praktik i Alingsås där jag fick ta många egna patienter och tom handlägga några enklare fall helt på egen hand utan att någon annan läkare träffade dem.
 
Jag tog bort en vaxpropp helt på egen hand i öronmikroskop med sug och ögla och när patienten sa att hen hörde igen(efter att ha haft nedsatt hörsel pga proppen) så var jag så lycklig.
Jag fick tom sluta något tidigare än 17.00 och var hemma i lagom tid så jag hann handla lite mat och sedan gå på mitt första pilatespass. Det var skitkul, lett av en man som var så uppenbart homosexuell och supercharmig. Jag lyckades göra en av övningarna som jag aldrig lyckats med tidigare. (barnslig lyckokänsla)
 
Kort sagt har det varit en bra dag. Nu är jag dock trött, har precis ätit och sett på sista avsnittet av Girls som var ganska så rörigt. Det hände många konstigheter där helt enkelt.
Ska diska och fixa lite innan jag går och lägger mig. Ännu en spännande dag i Alingsås imorgon.
Vi hörs!
 
 
 
Så här nöjd var jag på vårdcentralen idag
 
 
Ännu en av mina sallader, nam nam

Kommentarer

  • fariba säger:

    Hej älskling. jag vet att du blir en väldigt bra läkare med medkänsla för dina patienter och med noggranhet.Jag är säkert att du blir nöjd med ditt yrkesval.stor kram.

    Svar: Tack!
    Nasha

    2013-04-18 | 00:34:11

Kommentera inlägget här: