callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Åter i staden

Kategori: Allmänt

Hej kära läsare!
Tack för att ni fortsätter att titta in fastän jag inte har bloggat så mycket den senaste veckan!
Först var jag i London i påsk, sedan var jag hemma i knappt 2 dagar innan det var dags att åka på 3 dagars internat för att lära oss om ledarskap i plugget.
Vi åkte till Ljungskile och folkhögskolan där. Bodde på kursgården och fick god mat 5 gånger om dagen. Ja det gick ingen nöd på oss alls. Gården låg dessutom skitfint nära havet med underbar utsikt.
 
Kursen leddes av 2 handledare den ena psykiater/företagsläkare och den andra pykolog. De var en bra duo.
Kursen innebar allt från små personlighetstest till att hålla ett litet tal om vad vi har lärt oss om ledarkap i slutet. Kursarna var väldigt personliga och öppenhjärtliga i sina tal vilket var fint tyckte jag.
 
Nu är jag lite trött. Det tar på en att konstant umgås med andra och igår hade vi grupparbeten/frågestund/föreläsning från 8.30-19.30.
 
Ikväll ska jag ut och äta på restaurang, släppa allt och kanske prata av mig lite. Det blir ju många nya intryck under en sådan resa.
 
I helgen ska jag jobba både lördag och söndag så jag hoppas jag kan hålla mig frisk och kry. ( Många blev förkylda i Ljungskile)
Imorgon ska jag försöka hinna med ett pass på gymmet innan jobbet som börjar först på eftermiddagen.
Ja livet är helt ok just nu även om lite vila hade varit skönt.
Vi hörs!
 
 
 
Ingrid och Lotta myser i matsalen
 
 
Mmmm en kopp te......
 
 
Hurtiga tjejer som är ute och springer, Maria och Alice
 
 
Centrum i Ljungskile, missade ta bild på havsutsikten
 
 
Egenproducerade namnskyltar
 
 
Eva, Ingrid och Maria under en av våra lektioner
 
 
Hassanein äter druvor
 
 
Ostbricka och vin, mycket gott
 
 
Glada girls, Maria och Anna
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: