callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Alingsås

Kategori: Allmänt

Hej och hå!
Kom precis hem svettig från gymmet.Jag är så lyckligt lotttad som bor så nära gymmet, drog dit och körde 20 min crosstrainer och 10 min styrka. Kom hem så sent från praktiken idag att det inte fanns några pass på gymmet att gå på när jag hade lagat mat och ätit.
 
Idag kunde jag dessutom gå till gymmet i min relativt tunna träningströja över linnet, vilket innebär att jag inte ens behöver byta om på gymmet, det är grymt.
Jag tar en ca 3 minuters lång promenad från min lägenhet till gymmet ombytt och sedan vandrar jag hem. Det är som att ha en SATS hemma!!!!!!
 
Idag gick jag hemifrån kl 6.30 och kom hem kl 18.20. Vårdcentralsplacering på ett ställe utanför Alingsås. Jag är verkligen en pendlingsoskuld, är så totalt vilse så fort jag måste lämna centrala Göteborg, men det gick bra. Fint pendeltåg och helt ok lokalbussar i Alingsås.
 
De på vårdcentralen var jättetrevliga och jag tror det blir två trevliga veckor. Man märker dessutom att man snart är färdig läkare för redan idag tog jag några egna patienter och det gick fint och mitt och läkarens resonemang kring behandling gick bra ihop.
Så nu ska jag duscha och lägga mig så att jag orkar köra en lika lång dag imorgon.
Adjö!
 
 
Svettig efter träning, bild från söndags

Kommentarer


Kommentera inlägget här: