callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Julpynt och gatuförvirring

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag har jag fått nog av att att sitta hemma. Det är ju så himla tråkigt. Jag gav mig ut på stan en sväng.
Gick in på Åhlens för att kolla på smycken men gissa vad jag såg! Muggar och assietter som jag hade kollat in nu på rea. Älskar när sånt händer. 
På Åhlens har de redan julgrejerna framme. Det är 20:de Oktober folk, har vi verkligen så bråttom? Det är mysigt med jul men risken är att man blir lite mätt på det redan innan julafton!
På väg tillbaka gick jag förbi några turister från skåne. (De pratade skånska.) De pratade om att de hade varit på Avenyn. Men skulle man shoppa så skulle man göra det i Nordstan och det är ju inte Avenyn! Rätt som det var kommer en av dem fram till mig och frågar om de nu är på Avenyn. Vi var på Östra hamngatan så jag sa det.
Det är ju lite konstigt att Avenyn helt plötsligt byter namn och blir Östra hamngatan. Jag förstår deras förvirring. Jag måste erkänna att jag inte visste exakt var namnbytet sker. Jag trodde det var i höjd med Handelsbanken men nu efter lite googlande så tror jag att det sker i höjd med Kungsportsplatsen.
Nu är jag hemma en sväng och tänkte diska innan jag möter min kompis som har varit utomlands. Tänkte agera välkomstkommitté på Centralen. 
 På torsdag har jag min munta och blir förhoppningsvis fri från plugget ett tag framöver. Det ser jag fram emot.
Ha det och vi hörs!
 
Julpynt redan!
 
Mina nya turkosa!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: